מועדון ה 38 של העם היהודי

מה הקשר בין האר"י הקדוש לג'ימי הנדריקס
שלושים ושומונה מוקטן 56

שמעתם על מועדון ה 27? מועדון מפוקפק שחברים בו זמרים מפורסמים שמתו כולם בגיל 27? אז לנו היהודים, להבדיל, יש את מועדון ה 38. ענקי עולם ששינו את פני היהדות והלכו לעולמם כולם בגיל 38. האר”י הקדוש שהיום יום פטירתו- הוא אחד מהם.

במועדון ה 27 האמריקני חברים ג’ימי הנדריקס האגדי, ג’ים מוריסון סולן ה”דורס”, בריאן ג’ונס מייסד הרולינג סטונס, זמרת הבלוז ג’ניס ג’ופלין, קורט קוביין הרוח החיה של להקת נירוואנה והזמרת איימי ווינהאוס. רובם מתו משימוש בסמים ואלכוהול.

 

וכעת עם כל אלף אלפי ההבדלות שתרצו- נעבור למועדון הבאמת מכובד שלנו:

רבי נחמן מברסלב, האר”י הקדוש, הרמח”ל. שמואל חיים לנדוי. כל אלה הלכו לעולמם בגיל 38.

לעתים זה בלתי נתפס. אנחנו מדמיינים את רבי נחמן מברסלב עם זקן לבן ועיניים ישישות מחוכמת חיים של עשרות שנים, אבל לא. כשהם הפיצו את תורתם ברבים הם היו כמעט ילדים במושגים של ימינו. התורות שלהם- רלוונטיות עד היום ונלמדות על ידי מיליוני יהודים.

 

האר”י הקדוש: מגדולי המקובלים בכל הזמנים, תורת הקבלה שלו הפכה לנפוצה ביותר בעולם היהודי וגרמה לזעזועים משיחיים שהולידו את השבתאות והחסידות. קבלת האר”י נלמדת בחוגים רחבים עד היום הזה. נקבר בצפת.

 

הרמח”ל: רבי משה חיים לוצאטו, מחבר הספר ‘מסילת ישרים’ ועוד עשרות ספרים נוספים. ספרו מסילת ישרים נחשב לספר מכונן שנחשב עד היום לספר יסוד בקרב חוגים רחבים. באופן מדהים הוא השפיע על זרמים רבים שהיו עוינים מאוד אחד את השני אבל כולם מצאו את עצמם מתחברים להשקפותיו- גם חסידים, גם ליטאים, גם בקרב תנועת המוסר, גם משכילים וגם הרב קוק. כך כתב עליו ביאליק: “הוא אשר בנה אב לשלושת בתי המדרש הגדולים של הגר”א, של הבעל שם טוב ושל משה מנדלסון. באדמת מטעו טמונים שורשי ההתפתחות של ספרותנו לכל ראשי נתיבותיה”. נקבר בכפר יאסיף שבגליל.

 

רבי נחמן מברסלב: מייסד חסידות ברסלב, מהמקוריות והמיוחדות שבעולם החסידי. תורתו נתנה תרופה למכאובי העולם הפוסטמודרני כ200 שנים לפני שהגיע. ספריו נלמדים כיום בכל תפוצות ישראל חילונים ודתיים כאחד, וחסידותו כיום היא המשפיעה ביותר לצד חסידות חב”ד. נקבר באומן.

 

ר’ שמואל חיים לנדוי, שח”ל: ממעצבי הרעיון של תנועה ועבודה, מי שחיבר את הציונות הדתית מבית הרב ריינס לתורתו של הרב קוק. חלוץ ישראלי שהיה מבוני התשתית של הציונות הדתית בארץ ישראל. הרב קוק הספיד אותו: “ראינו את כוחו של המנוח, אשר שלט ביושר-לב ובטוהר נפשו, באמונתו הכבירה לעבודת הקודש. עבד על חלקים שונים מהגיל הצעיר הזה… בחיבת-קודש לעבודה, לחיים פעילים להם ולכלל, על אדמת הקודש, על פי תורת ה’ – תורת ישראל, הוא התוכן המאחד אותם”. נקבר בהר הזיתים.

 

חברים, אין זמן. קדימה לרוץ.

יעניין חברים וחברות?
שתפו בכיף ותנו קרדיט : ) עקבו גם בפייסבוק.

מה יש עוד בנושא?

אליהו ואלישע

נביא המים ונביא האש

על דרכם החינוכית של אליהו ואלישע

קברה של נעמי שמר

הטרגדיה שבזכותה יש לנו את נעמי שמר

ילדתי אותך לבד, גידלתי אותך לבד וקברתי אותך לבד!

ההיסטוריה היהודית מבעד לאלונקה

ההיסטוריה היהודית מבעד לאלונקה

תמצית ההיסטוריה מזווית של לוחם מילואים

שווים צפייה

נגן וידאו

שיטת השקשוקה

איך הכנת שקשוקה עזרה לי להבין את אתגרי החברה הישראלית

נגן וידאו

משבר שנות השבעים

למה מדינות ישראל הקודמות חרבו בשנות השבעים להקמתן ומה נעשה כדי שזה לא יקרה לנו?

נגן וידאו

הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

למה חלק מצמחי המדבר מתפוצצים?

נגן וידאו

הנשק הכי קטלני בתנ"ך

ואיך הוא עזר לנצח במערב הפרוע של ישראל